#FolkbildarSalongen

Bildningsförbundet Östergötland vill uppmärksamma folkbildningen i Östergötland och dess betydelse för samhället och individen. Vi har därför startat en podd där frågor som rör folkbildningen diskuteras med folkbildare verksamma här. Podden går under namnet FolkbildarSalongen.

Journalisterna Mia Karlsvärd och Sara Anderberg har sedan sommaren åtagit sig att leda de samtal som förs i podden. Planen är att det blir ett avsnitt per månad och Mia och Sara vill inte bara prata om folkbildning i största allmänhet utan också utmana de utövare som driver folkbildning i Östergötland. Vad gör dessa för att folkbildningen ska vara relevant i ett modernt samhälle?

Varje avsnitt har ett tema utifrån folkbildningens perspektiv, som “politik” och “kultur” eller frågeställningar som till exempel “vad folkbildningen betytt för individen?”.

Lyssna här eller där ni vanligtvis lyssnar på podd. I dagsläget finns vi på Apple Podcast, Podbean, Poddtoppen, Poddtail och fler platser kommer till.

Podden FolkbildarSalongen 2023 #7 – Integration!

2023-02-08 I det här, det sjunde avsnittet av Folkbildarsalongen, talar vi om integration och folkbildning. Samtalet leds av journalisterna Mia Karlsvärd och Sara Anderberg. Gäster är Marah Al Tarcha, Safaa Alsawah, Dejten Kesete och Nirmin Namoura från Studiefrämjandet i Motala. Hör

Lyssna på avsnitt »

Mia Karlsvärd